Stacja bazowa

Kilka słów o instalacji stacji bazowej i jej samodzielnym montażu

Interesuje was, jaki mam schemat działania zanim uruchomię stację bazową? Bynajmniej tak robiłem w kilku przypadkach, i zawsze uważałem to za dobre rozwiązanie. Na samym początku wykonuje rysunek techniczny mojej instalacji, czyli nic innego jak szkic. Zawiera on następujące informację:

1.Miejsce umiejscowienia nadajnika oraz anteny
2.Podłączenie zasilania nadajnika
3.Określenie trasy kabla koncentracyjnego, którego zadaniem jest zasilić antenę, pamiętajmy o zasadach bezpieczeństwa i możliwym, jak najkrótszym odcinku
4.Informacja o wybranym kablu
5.Projekt miejsc oraz średnic otworów

Następnie przygotowuje sobie materiał oraz narzędzia, które będą w tym czasie wykorzystywane, i zabieram się do roboty. Pierwszym zadaniem, jest zamontowanie wtyku, znajdującego się w jednym z końców kabla koncentracyjnego, dobrze jest wykorzystać ten na górze. Nie trzeba będzie wtedy specjalnie lutować na dachu, drugi koniec tego kabla, można go zostawić bez żadnego wtyku, w ten sposób, będzie się on przeciskał przez otwory czy to w ścianach czy to w futrynach.

Kolejnym posunięciem, jest maszt antenowy, tutaj ważna uwaga, zadbaj aby miejsce, było przedtem odpowiednio sprawdzone i przygotowane, tak by antena miała stworzone optymalne warunki pracy. Na samym szczycie masztu umieszczona zostaje antena, do której w dalszej kolejności, podłączamy kabel pomiarowy. Zadaniem tego odcinka, będzie wykonywanie pomiarów, oraz stworzenie możliwości strojenia anteny, poprzez wykorzystanie miernika impedancji czy reflektometru. Dobrze jest zapamiętać przy tym, jedną zasadę, im kabel dłuższy, tym pomiar będzie mniej dokładny, więc radziłbym tutaj zachowanie rozwagi. Jeśli już zostaną wykonane wszelkie pomiary, możemy podłączyć kabel, do wcześniej przygotowanego na ten cel wtyku. Gdy już to wszystko zostaje wykonane, układam kabel, i rozciągam go, do miejsca przeznaczenia, i zabieram się za sprawdzenie instalacji. Ważnym zadaniem tutaj, jest zabezpieczenie kabla, przed ewentualną ingerencją wody czy nawet wilgoci. Można tutaj zastosować taśmę samoprzylepną, i pamiętać o tym, by kabel był mocno przymocowany, tak by nie oddziaływał na niego wiatr.